mandag 8. september 2008

Dagene går fort når guttene plystrer ;o)

Det er utrolig hvor fort tiden går og enda føleles det som vi har vært her mye lenger enn to uker.
Vi har opplevd masse hittil, lært en hel del og møtt masse nye mennesker.
Utrolig nok har ikke hjemlengselen kommet enda, det er kanskje fordi vi ikke helt rekker å sette oss ned å savne og tenke på hva alle gjør hjemme.
Dagene på skolen er både utfordrende og vanskelige samtidig som det til tider føles som om jeg forstår alt. (noe jeg helt sikkert ikke gjør ;)
Når det ikke går i lekser og 100 sider "biology", skjer det stort sett noe i den sosiale delen av livet her :)

Heldigvis har det faktisk blitt en hel del trening siden vi kom hit, og ja det trengs nå som store deler av energiinntaket er FETT!
Her går det i omelett og burgere til frokost, og gjerne en kjempefeit smultring eller en annen form for feit dessert.
Så da jeg tok meg en skål med frokostblanding til frokost i dag, ja da så de bare rart på meg og sa; er det alt du skal spise???
En stor skål med frokostblanding, et glass med isvann og et glass med appelsinjuice. Så da tenkte jeg, holder ikke det da?? Men det er visst ikke helt normalt her, hjemmefra er de vant med varm mat til nesten alle døgnets måltider. Noe som ikke er helt det jeg er vant med fra Norge, så derfor går det mye i trening her. Man bør prøve å holde en viss ballanse føler jeg ;o)

For det meste går det faktisk i svømming her, utrolig deilig å svømme ca en time nesten hver dag. Jeg har vært ute og løpt med Mazy (en kjempeherlig hund som bor på dormen min) en gang, hvorav jeg ble ufattelig støl. Tok kanskje litt for hardt i, med tanke på at jeg helst skal holde meg unna løping på asfalt og her er det bare mulig å løpe på asfalt.
I alle fall, går det mest i svømming og volleyball :D

Ellers denne helga var det skoledans, masse "ekle" gutter med altfor mye selvtillit som danset i bar overkropp, hva kan jeg si; jeg gleder meg til homecoming hvor det blir mer formelt :)
(da vil det forhåpentligvis ikke være akseptabelt med bare overkropper og intim dansing)

Vi har også vært på college fest/samling denne helga, igjen veldig festlig å se hvordan amerikanske fester er i forhold til norske.

I går hadde jeg den mest ironiske svømmeøkta hittil, jeg holdt på rundt en time, det var kun jeg som var å svømte (mest kanskje fordi de fleste har hangover til tusen på søndager) så jeg tror badevakta kjeda seg litt ;)
I alle fall jeg svømte en god del laps og etterhvert begynner jeg å få heftige kramper i leggen, noe som ikke tar seg så god ut på 8 feet djupt basseng og ender opp med å svelge en hel del vann på veldig feil måte og hoster dermed som en gal ute på djupet.
Utrolig komisk, må si jeg følte meg veldig atletisk der jeg kavet meg inn til kanten og badevakta spurte meg om alt gikk bra :p jaja, sånt må til :)

Ellers går det veldig mye i lekser som sagt, for tiden er det biologi som tar mesteparten av min tid. Det ironisk er at jeg kan det jo stort sett på norsk, det er bare å huske hvordan man skriver det på engelsk. ;o)

Tja, hva mer kan jeg si... Jeg og Anne Maren var ute på tur med Mazy (hunden) i går og jeg må si at vi norske jentene her er virkelig heite i USA, for vi kan ikke gå ut døren en gang uten at vi får en hel del kommentarer og "bæææærter" på oss. Smigrende? - Heller litt fornærmende, hva er vi? Objekter? ikke egentlig...

Men det er jo alltids hyggelig med "positiv" oppmerksomhet fra guttene, vi norske jenter er jo ikke vant med det ;o) ;o) ;o) -hehe-

8 kommentarer:

Anonym sa...

Offda Ida, du e visst masse flinkare te aa oppdatera her enn meg.. Jaffal fortella.. :p jaja! sleppe jaffal aa sei d sama.. ;)

Anonym sa...

Bra jobba Ida!(Flink til å skrive du)
Godt å høre att du styrer unna denne grisematen til amerikanerne, det er en grunn til att fedme er ett av de største problemene de har der borte!
Stå på med skole og svømming, vi heier på deg her hjemme!!!
Veeeeldig glad i deg!!

Pappa!:)

Anonym sa...

Hei igjen Ida!
Malin har fått en gutt, alt gikk bra under fødselen tror jeg, Per kom ikke med noen detaljer, så jeg går ut i fra det gikk greit!
Har ikke vekt eller lengde, men det kan du jo sjekke med Malin selv?
Hvis ikke kan jeg sikkert finne det ut!

Pappa!!

Ida :) sa...

Hei:D
Ja, jeg snakket nettopp med henne.
Utrolig godt å høre at alt gikk fint, bekyrma for lille tøtta mi vetdu.
Så nå har jeg blitt "tante" jeg da :D
Kjempekjekt, men utrolig leit at jeg ikke får besøkt henne før til jul :(
Åssen er det med dere hjemme?? :)
Klem

Anonym sa...

Vi har det bare bra, men savner storesøster.
Skal hilse fra alle sammen!

Har du tilgang til bredbånd på rommet?

Hilsen pappa

Anonym sa...

bra du oppdaterer ida, veldig morro å lese!

Sigve

Anonym sa...

Så flink du er til å skrive! Kjempegøy å lese om hvordan det går med deg der borte! :0)
Nyt tiden, den går alt for fort...
klem

Anonym sa...

Forresten, glemte å skrive hilsen Anne Mette! :)