onsdag 23. januar 2008

Norge vs USA

Hvem har vel ikke tenkt at det ville vært gøy å studere i utlandet, men aldri gjort noe mer med det?
Joda, jeg VAR en av de.. Men nå vurderer jeg gjøre noe mer med den lille drømmen, nemlig reise til USA.
I går hadde vi besøk av en av lærerne ved Augustana College i Sioux Falls, South Dakota. Han fortalte oss om skolen deres og hvordan studiemuligheter de hadde der.
Og der hadde de jammen Nurs som en av mange bachlere man kunne velge, så da begynte jeg å tenke!
Skolen er veldig fin og er en av de beste collegene i USA, den ligger i South Dakota og der er det mange interessante ting å se.

Jeg vurderer sterkt å resie til Sioux Falls og ta mine tre år for å få bachlor der, i tillegg vil det være en god bonus å ha studert i USA når jeg kommer tilbake til Norge for å studere videre.
Det er også en god studieordning med tanke på at lånekassen dekker alle utgifter med stipend (om jeg tar opp et lån, jeg trenger ikke nødvendigvis å bruke det)
Jeg er i kontakt med en av lærerne på skolen, og han er veldig positiv til at jeg vurderer å studere ved deres college.
Jeg legger ut noen linker slik at de som vil kan gå inn å se på skolen og området.

Link til skolens hjemmeside:
www.augie.edu

Link til skolens sykepleierside:
www.augie.edu/dept/nurs/index.htm

Link til South Dakotas hjemmeside:
www.sd.gov

Noen fine bilder:

Skolen

Administrasjonsbygget
Sykepleierstudenter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Ida :)
Jeg fant bloggen din mens jeg lette etter info om Augie. Jeg reiste dit selv for nesten ni år siden for å ta min sykepleier utdanning der. Ting gikk ikke helt som planlagt, men tiden jeg tilbragte der var så givende. Jeg vil absolutt anbefale deg å søke :)
Selv tenker jeg veldig på å reise tilbake for å ta en M.A. i sykepleie.
Lærerne, miljøet, omgivelsene og ikke minst opplevelsene... jeg kan bare anbefale det!
Lykke til :)

Ida :) sa...

Hei Line!
Ja, nå har jeg søkt og håper på å reise dit til høsten så jeg er veldig spent på om jeg kommer inn ;)
Du får søke du også så kanskje vi sees til høsten! :)
Det ser ut til å være en veldig bra skolen, flere fra skolen her i Norge har gått der og hatt det kjempefint. :)
Snakkes.