torsdag 10. januar 2008

Valg av skole og yrke...

Nå er det snart på tide å velge hva som skjer neste år, blir det et år med jobb eller enda et år på skolebenken...?

Hvem vet, tenker du nå....
Jeg vet!

Mange rundt meg sitter og lurer på hva de vil bli og hva de skal gjøre neste år, det er ganske lenge siden jeg bestemte meg for hva jeg ville bli.
Men nå blir det snart realitet å begynne på høgskole, sykepleierlinja er neste epoke i mitt interessante skoleliv.
Jeg vil i hovedsak bli jordmor. For å oppnå det må jeg først gå 3årig sykepleierlinje på høgskole, 2år i praksis og deretter 2-3år på skolebenken for å fordype meg i barselfaget.
Det vil si at hvis ting går som de skal og jeg kommer inn på sykepleier til høsten så er jeg ferdig på skolebenken og har en god utdanning om 7 eller 8 år.
Da er jeg nærmere 27år, så totalt blir det nesten 20år på skolebenken. VILT! ;)
Men om det går i boks så er det definitivt verdt det!

Se så herlig!

Ganske herlige :)

5 kommentarer:

Elin:) sa...

Så koselig me kommentar på bloggen:) Å så utrulig skjønne bilder!! Blir nok sjukepleien på meg og, og kanskje vidare til barnesjukepleiar eller nåke liknande...kanskje jordmor?;) Iallfall barn!:) Men ikkje til hauseten...då trur eg det e Tromsø som står for tur..Eg gleda meg eg, både til neste år og åra på sjukepleien:)

sirBull sa...

Bra at du har litt peiling i hvertfall. Det du ikke fikk med deg, var tre unger som dukker opp før du er 27 :P Hehe. da blir tegninga annerledes. ;) Men det klarer du vettu! Ha jo en finfin pappa med ;)

Snakker vi ålesund elle? :P

Ida :) sa...

haha, jeg skal ikke ha mer enn to barn fortenk ;)
Ja, jeg er redd slike ting ikke kan garanteres, men det er jo en gave uansett når de kommer :)

Aner faktisk ikke hvor det blir ennå...
Litt vanskelig å vite.
Når kommer du hjem btw?

Anonym sa...

Hei Ida! Jeg liker planene og drømmene dine, hadde de samme selv en gang for leeenge siden! Desverre ble det ingenting av det med jordmorutdanningen for min del men jeg trives jo godt likevel! Vet du får til det du vil; så stå på!

sirBull sa...

kommer hjem 20. har kjøpt en liten gave til deg. :)