mandag 7. januar 2008

Dramatisk tur hjem

Jeg og Lena startet turen fra Drammen kl 09.30 søndag morgen, i min røde bil.
På lørdag kom vegvesenet med melding på nythetene om at alle veier over fjellet var stengt, det var altså ingen vei tilbake til Baleby.
Men søndag morgen var det heldigvis åpent igjen, så vi satte oss i bilen og kjørte avgårde.
På vei til Lærdal sovnet Lena og jeg satt alene å underholdt meg selv med litt musikk, før jeg visste ordet av det kom det en gedigen ugle flyvende foran bilen det traff til venstre på frontruta med et smell og jeg skrek til for jeg skvatt skikkelig!
Lena bråvåknet og trodde at vi hadde kræsja alvorlig, det gikk veldig fint med både oss og bilen, men tror ikke det gikk så bra med ugla ;)

Etterhvert begynte vi å kjede oss kraftig, vi ble derfor enig om å skrive en litt overdramatisk melding til våre venner:

Hei. Vi har akkurat frontkollidert, det gikk bra med oss, men det er verre med vedkommende som fløy over frontruta vår. Huff.

Denne sendte vi til Peder og de andre som tok bussen, og vi må vel bare gratulere Peder med en veldig riktig reaksjon.
Han ringte med en gang og var veldig bekymret da han spurte: GÅR DET BRA MED DERE????

Han tok spøken pent da vi fortalte om ugla og ble vel mer letta ;)

Det var ganske morsomt, litt slemt men morsomt :p

Ugla var virkelig stor og likner litt på denne:

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei! Tror nok pappa`n din fikk seg et lite sjokk da han mottok den meldingen. Han kom i allefall fort opp trappa for å fortelle oss andre den historien...!