fredag 18. januar 2008

Unyttige og merkelige fakta...

Her kommer noe jeg har funnet litt overalt, masse rart som mange kanskje ikke var klar over fra før..

- Før var Colaen grønn!

- Hjertet til et menneske pumper så hardt at blodet kan sprute 15 meter..

- En kakerlakk kan leve i 9 dager uten hodet sitt. (sært)

- Den elektriske stolen ble oppfunnet av en tannlege.

- Pinnsvinet har over 16.000 pigger på ryggen!



- Donald Duck ble forbudt i Finland fordi Donald ikke har på seg bukser.



- Mer en 50% av jordens befolkning har aldri motatt eller foretatt en telefonsamtale. (jeg er ikke en av de 50 %)

- Elefanter er det eneste dyret som ikke kan hoppe!

- Den sterkeste muskelen i kroppen er tunga! (ut i fra dens størrelse)



- Kaniner elsker lakris..





- Kvinner blunker dobbelt så mye som menn..! (pga sjarmen vår)

- En hund i byen lever i snitt tre år lenger enn en hund på landet.

- Lydene av skrittene til E.T. i filmen (E.T.) er laget man ved at en person klasket hendene sine i gele.



- En krokodille kan ikke stikke ut tunga..




- En snegle kan sove i 3 år.. (det kan Ida også)

- 101 Dalmatinere og Peter Pan er de to eneste tegnefilmene fra Disney hvor det finnes to foreldre og hvor ingen av foreldrene dør i løpet av filmen.

Dette var masse merkelige fakta, kunne du noen fra før???

3 kommentarer:

sirBull sa...

oi! Den DIsney-tingen visste jeg faktisk ikke! ...Prøver å komme på om det er sant eller ikke, men hittil stemmer det :P

Anonym sa...

Tunga er kun den sterkeste muskelen i kroppen i forhold til størrelsen. Det er rumpa, eller den store setemuskelen som er den strekeste.

Ida :) sa...

Hei anonym.
Takk for tilbakemelding, flott med navn så jeg vet hvem jeg snakker med :)

Skal ta til meg "kritikken" og rette på det. Tusen takk :D